Lähes kaikki ASYn toiminta on avointa kaikille, ilman jäsenyyttä. Jos haluat suunnitella ASYn toimintaa, osallistua kanssamme yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen tai vaikka vain osoittaa kannatusta työllemme, liity jäseneksi.

Jäsenyys

Jäsenistöömme kuuluu sekä täysin itsenäisesti selviytyviä, että eriasteisten toimintarajoitteiden vuoksi tukipalveluja tarvitsevia autismikirjon henkilöitä. Joillakin on diagnoosi, joillakin omia, läheisten tai ammattilaisten havaintoja autistisista piirteistä. Jäseninä on myös jonkin verran autismin kirjon henkilöiden perheenjäseniä, jotka eivät itse katso kuuluvansa autismikirjoon. Jäseniä on ympäri Suomea, eniten pääkaupunkiseudulla. Yhteistä meille on pyrkimys omavoimaiseen, autismin kirjon aitoa omaa ääntä vahvistavaan toimintaan.

Jäsenillämme on monenlaisia mielipiteitä, mieltymyksiä ja vakaumuksia. Emme edellytä sitoutumista mihinkään tiettyyn autismikirjoa koskevaan tulkintaan tai ideologiaan.

Syitä liittyä jäseneksi

Pääset halutessasi mukaan yhdistyksen toiminnan suunnitteluun. Jäsenenä saat äänioikeuden hallitusta valittaessa ja voit osallistua sääntömääräisiin kokouksiin, joissa yhdistyksen toimintaa linjataan.

Jäsenillä on mahdollisuus hyödyntää ASYn

• Toimitiloja Helsingissä
  • Laitteita kuten ipad, tietokoneet, ompelukone sekä kuvauslaitteet
  • Ohjelmistoja, kuten Adobe ja Office 365

Haluatko käynnistää uuden vertaisryhmän omalle paikkakunnalle tai järjestää vaikka yhteisen saunaillan? Jäsenenä voit hakea uuteen toimintaan tai tapahtumiin tukea ASYn varoista.

Jäsenenä voit asettua ehdolle ASYn hallitukseen tai osallistua erilaisiin kohdennettuihin vaikuttamistyöryhmiin, joissa ASY on mukana.

Oma ääni kuuluviin yhdistyksen tiedotustyössä. Voit olla mukana työstämässä ja julkaisemassa materiaalia ASYn verkkosivuilla ja muissa vaikuttamiskanavissa.

Koska ASY on Autismiliiton jäsenyhdistys, saat neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Autismi-lehden, alennusta autismiliiton järjestämistä koulutuksista ja mahdollisia muita etuja. Täältä lisätietoa Autismiliiton jäseneduista!

Jäseneksi liittymällä osoitat tukesi autismikirjon ihmisten asialle ja olet mukana autismikirjon valtakunnallisessa yhteisössä.

Jäsenenä saat mahdollisuuden luoda suhteita eri tahojen kanssa. Haluamme ASYssä tarjota kaikille autismikirjon ihmisille mahdollisuuden toteuttaa itseään ja onnistua siinä. Mukavana bonuksena osallistumisessa on itseluottamuksen kohentuminen ja esim. uuden työpaikan löytyminen.