Suomen Autismikirjon yhdistyksen toiminta-alueena on koko Suomi. Tavoitat meidät sähköpostitse, Helsingin toimistoltamme tai sosiaalisen median kanaviltamme.

Hallitus: hallitus@asy.fi

– Hallitukselle osoitetut aloitteet
– Yksittäiset hallituksen jäsenet: etunimi.sukunimi@asy.fi

Puheenjohtaja: puheenjohtaja@asy.fi

– Koko yhdistystä koskevat yhteistyötarjoukset ja aloitteet

Sihteeri: sihteeri@asy.fi

– Sääntöjä ja pöytäkirjoja koskevat asiat

Jäsensihteeri: jasensihteeri@asy.fi

– Jäsenhakemukset, eroilmoitukset, yhteystietojen muutokset jäsenrekisteriin

Taloudenhoitaja: taloudenhoitaja@asy.fi

– Jäsenmaksuja ja laskuja koskevat tiedustelut

Vertaistoiminnan koordinaattori: vertaistoiminta@asy.fi

– Vertaisryhmiä koskevat kysymykset, vertaisohjaajaksi ryhtyminen

Järjestösuunnittelija: heta.pukki@asy.fi

– Tapahtumia ja tilavarauksia koskevat tiedustelut

Yleiset tiedustelut: info@asy.fi

– Etkö tiedä, kenelle asiasi kuuluu? Tästä osoitteesta viestisi ohjataan oikealle taholle

ASYllä ei ole palveluneuvontaa, emmekä tuota sosiaali- tai terveyspalveluja. Palvelutarpeita koskevissa asioissa kehotamme kääntymään Autismiliiton neuvontapalvelun puoleen.

Toimisto ja toimitila: Fleminginkatu 25 D 46, 00500 Helsinki

ASYn toimitila palvelee toimistona, kokous- ja koulutustilana, vertaisryhmien kokoontumistilana sekä vierailevien kouluttajien ja yhdistyksen asioissa matkustavien jäsenten majoitustilana.

Toimistona ja koulutustilana tomivan etuhuoneen puolella on hyvä kokoustekniikka niin etä- kuin lähitapaamistenkin pitämiseen.

Keittiöstä löytyy mm. jääkaappi, mikroaaltouuni, vohvelirautoja, kahvin- ja vedenkeittimiä sekä astiasto.

Tiloissa on taide-, käsityö- ja askartelutarvikkeita, pelejä, kirjoja ja asiakasläppäreitä, jotka ovat  vapaasti käytettävissä yhdistyksen vertaisryhmien ja tapahtumien yhteydessä.

Tilava takahuone mahdollistaa vaikka kahden rinnakkaisen keskustelun pyörittämisen samanaikaisesti, tai erillisen toiminnan lapsille vanhempien osallistuessa keskusteluihin etuhuoneessa.

Löydä meidät verkosta!

Yhdistyksen Facebook-sivu toimii yhdistyksen tiedotusalustana, jossa voi myös kommentoida. Sieltä löydät aina ilmoitukset tulevista tapahtumista.

ASYn Facebook-ryhmään ovat tervetulleita kaikki toiminnasta kiinnostuneet. Ryhmällä on satoja seuraajia, mukaan lukien ASY:ssa eri rooleissa toimivia aktiiveja, rivijäseniä ja asiasta muuten vain kiinnostuneita autismikirjolaisia, perheenjäseniä ja ammattilaisia.

Pääryhmän lisäksi ASYn toimijat pyörittävät kolmea muuta Facebook -ryhmää: Englanninkielinen Autism Spectrum Finland, Apukuonotoiminta yleinen keskustelu, ja Lappeenrannan paikallisen vertaisryhmän jäsenten ryhmä.

Twitter-tilillä seuraamme yhteiskunnallista keskustelua ja verkostoidumme eri viranomaisten, yhteisöjen ja yritysten kanssa.

Julkaisemme YouTube-kanavallamme AutVave-luentoja, haastatteluja, koulutusvideoita ja opasvideoita eri verkkoalustojen käyttöön.

ASY järjestää vertaistoimintaa ja koulutuksia Discord-palvelimella. Toivomme, että palvelin kokoaa yhteen autismikirjon aikuisia kautta maan ja muodostuu yhteisöksi, jossa jokainen uskaltaa olla oma itsensä.